Hej på er!

2012-04-01 | 12:54:26 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Som ni kanske har märkt har jag helt fallit ifrån de där med dagarna. men jag lovar att fortsätta där jag var nu när jag har interner igen på datorn och mobilen. :)
För er som undrar hur helgen var i Gränsö kan jag bara säga magisk! :love:  Kan lägga upp någon bild sen.
Bara hotelltummet var helt otroligt fint sen efter några timmar i spat så hyrde vi cyklar och cyklade in till västervik och handlade chips och en läsk för att kunna mysa på kvällen efter maten. Och maten vettni, helt hysteriskt gott och fint ! :D
Har tyvärr inga bilder på maten då vi valde att lämna mobilerna inne på rummet, SYND! :/
men här får ni menyn samt min och rickards beställning! :)
FÖRRÄTT
  • Musselsoppa med halstrad pilgrimsmussla samt hummerolja.
  • Gränsös grisrygg med sesampanerad starkost - Den tog Rickard
  • Kycklingleverterrin samt fasanterrin serverad med en vit vinägerdirap samt rostad valnöt - Den tog Jag
VARMTÄTT
  • Lågtempererad hjortstek med en vildsvin- och savoykåldolme, serverad med rostad mandelpotatis, grönpepparsås, persiljerotspuré samt syltade krusbär. - Den tog Rickard
  • Pocherad hälleflundra med saffrankokt känkål, apelsinemulsion, dillolja samt bakade rotfrukterer.
  • Örtmarinerad lammrack med spenat- och getostbakelse, rödvinsås samt karameliserad shalottenlök - Den tog jag
DESSERT
  • chokladbavaroise med rödvinskokt päron.
  • Hallon cheesecake med persikosorbet. - Den tog jag
  • Ingrid-Marie dessetr med karamellsås - Den tog Rickard
Låter de inte gott ? ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback