ska ni köpa hund ?

2012-07-21 | 20:20:54 | Kategori: tove tipsar | 0 kommentarer
för 7½ år sen ungefär tog mamma och pappa med mig till en gård med boxer hundar och jag fick välja vilken jag ville ha med mig hem.
såklart tog jag hunden som kanske inte gjorde de roligaste intrycket men jag tog han som var speciell.
Han hette Boston, egentligen Bol's Boston Gold. han var enda hanen i kullen som var guldfärgad, kanske var de de som fick mig att välja denna underbara hund som nu skulle bli min. 
Eftersom vi bor ute på landet sprang han runt i skog och högt gräs så att han inte skulle få fästingar var ju inte att tänka på. Man kunde plocka flera stycken om dagen på honom. så när jag och pappa var inne i stan så tänkte vi att vi skulle testa ett fästinghalsband. För de har ju fungerat på katterna.
Jo tjena heller! han blev tvärsjuk, han kräktes flera gånger om dagen och vissa dagar åt han inte utan han låg bara i sängen och ville inte gå upp, nästan så man fick bära ut honom för att få honom göra sina behov. 
Hans uppfödare sa att vi gav honom fel foder och alldeles för lite, men grejen var den att Boston sa till när han ville ha mat, och ibland låg de framme fygnet runt å han rörde de inte. 
När boston böev 5½ år var vi tvunga att ta bort honom för då var han som dåligast, han var smal och han såg verkligen inte frisk ut. De här är bland de jobbigaste jag har gått genom i mitt 17 åriga liv.
När vi tog bort honom visste vi inte vad felet var för läkarna kunde inte komma fram till de. men nu två år senare har jag fått reda på de, inte genom läkarna utan på eget håll. Han fick alltså blodcancer, leukemi.
 
Så ska ni skaffa hund, ge då FAN i dessa halsband. Ta då hellre 5 minuter och gå igenom din hund och plocka bort fästingarna med en fästingpenna.
fungar på hundar,katter och människor och är så mycket bättre än att låta din hund bli sjuk.
 
De är inte bara min hund som har drabbats av detta, utan tudentals hundar i hela världen. 
och jag ställer frågan gång på gång. VARFÖR, varför väljer man att fortfarande sälja dessa halsband när de gång på gång dör hundar för att dom inte tål halsbanden. 
dessutom är de hundar som blir aggresiva för halsbanden innehåller nervgift.
läs denna artikel från aftonbladet. klicka HÄR
 
Jag saknar dig Boston.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback