Brev till rektor Sofie

2013-12-12 | 12:43:13 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer

Hej Tove här igen!

Stod idag på rökrutan och hörde både en och flera rökande som klagade på att rökrutan såg, helt enkelt, förjävlig ut.
Många tog upp att vaktmästarna skulle hjälpa till att hålla rent men jag protesterade högt och direkt och sa att, nej det är inte deras ansvar. Men jag kan hålla med om att dom kanske skulle kunna fixa askkoppen på nytt och fylla om den med sand så den står rakt.

Medans folk stod och rökte och kollade på så plockade jag och Stina Svensson upp gamla ciggarett paket som låg slängda på backen och la dom i den papperskorg som väldigt sällan används. vi gick också in med ett antal kaffekoppar som låg i askkoppen som var fyllda med både det ena och det andra. Kökspersonalen tackade så mycket för vår hjälp och sa att det är ju egentligen inte mening att dessa koppar ska lämna matsalen utan att de endast får användas i just matsalen.

Det gör faktiskt ont i mig osm elevråds sekreterare att behöva höra hur elever mår dåligt av att gå på denna skola. Hur dom vill åka hem och skita i skolan. Jag är en av dom som faktiskt inte trivs på den här skolan. Inte på grund av lärare och omgivningen utan på grund av eleverna! Det har förstörts mer nu än under något annat år. Eleverna nu kan inte skilja på skämt och skämt.

Jag som elev som hör mycket mer är du som rektor och tycker att du inte ska lägga ner pengar på internet längre. Det känns känns dumt att uppmuntra elever som förstör med något som är på possitivt. Ett gäng med övervakningskameror är vad som skulle behövas åka upp på inte bara ett ställe! Det är synd att erkänna det men denna skola börjar likna allt annat än just en skola. Jag tycker det är synd då utbildningen på den här skolan ligger på en sån bra nivå. Många elever går ut med mycket bra betyg och det visar vilken kapacitet denna skola har!

Om vi ska komma tillbaka till rökrutan. Det är bra att den finns för annars skulle elever röka var som på skolan. Men om det inte kan skötas så måste något göras. Jag och Stina har lagt vår röst på övervakningskameror. Vi vet dock inte vilka regler och punkter som måste följas för att detta ska genomföras men det är nog tyvärr det enda som kan lösa dessa problem för just nu så dalar skolan och elevernas skadegörelse stiger och tar över.
Senast idag så såg jag en elev som stog och förstörde på rökrutan.. Det är trist och vi borde agera nu! Helst nyss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback