Midsommar

2012-06-20 | 23:25:23 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Har precis satt mig ner och lugnat ner mig. Varva nerlite efter en toppen kurs i hoppning som varade i 4 dagar.
Har lärt mig bra mycket under den tiden jag har ridit på den där ridskolan men så mycket jag lärt mig under de lektioner jag haft under denna kurs är sjukt. Ja visst jag har varit trött och inte alls fokuserad på vissa saker men känns som jag har hoppat tillbaka till ruta ett och fyllt i de tomrum som va där. Tack Titti! <3 :)
Å de där med favorit häst, de har garanterat alla som har elleer går på ridskola, och ni tror väl säkert jag tar den stora hästen i stallet men nej fan heller! jag håller mig till den lilla 9 åriga ponnyn som står i spiltan vid dörröppningen när man kommer in i stallet. Movis är och har alltid varit en stjärna i mina ögon. den snygga och kaxiga grabben i hagen. När han var hingst kunde man inte sluta imponeras av hans utseende. men sen han vlivit valack har han blivit till en galopperande köttbulle, charmigt va ? ;) haha! jag älskar honom. Även om jag är för stor för att rida honom så kaaan jag inte sluta tycka om skrället ! :D Vad man än hittar på för jäkelskap går ponnyn med på de ! Vi rider exempelvis förbi pappas familje hem när vi rider ut på vissa turer i skogen. och ni ska inte tro att han blir skrajj när man förstå går upp på infarten till huset och går nån cm från en byggställning med presenning som fladdrar och låter. (vilket många hästar tycker är otäckt) Sen står de ett ex antal traktoret längre ner på gården och grävmaskiner. han går till och med ner i trappans om leder ner till andra delen av trädgården. Knäpp tycker ni, trygghet tycker jag . Det här kanske är mycket trams om bara en häst många tänker. Men ni som håller på eller tidigare har varit kring hästar vet vad jag snackar om. Eller de är detsamma med alla djur, man får ett så starkt band till djur som man arbetar och tränar tillsammans med ! de är som en hund du tränar ex agility eller lydnad med, men måste lita på varandra och känna att man fungerar ihop. 
nog om detta, här får ni några bilder på kusen ! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback