regn regn regn

2012-06-06 | 15:50:59 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
Vaknade av att solen sken imorse men nu regnar de... IGEN -.-' Hatar detta man blir helt handikappad. finns inget att göra. Dock är jag i stallet rätt mycket. men efter de då ?
jaja, jag red för Magdalena igår, å de vi tränar på mest just nu är att hå Valle att gå i rätt form samtidigt som hon trampar under sig. Inte de lättaste och roligaste tycker hon, men hon börjar bli riktigt duktig nu :) 
De jag tränar på är att inte klämma med underskänklarna , sitta tungt ner i sadeln och ha armar och händer rätt. Låter väl kanske inte så svårt, men när tekniken inte sitter i från början så böir denågot man får träna fram. Detta svårigheter jag har är främst i traven, lättridning. 
Utrustningen som vi använder oss av har utökat sig lite. Valle har fått börja använda inspänningstyglar för att komma i rätt form och jag ska framöver skaffa mig ett par sporrar och en så kallad ridbåge. Allt för att få mig en bättre sits och hållning. Tidigare i min ridning har även mina underskänklar åkt fram, speciellt i traven. men efter mycket träning och beröm från ridlärare har de försvunnit och de ligger nu där de ska :) Visst är de svårt att ha rädd sits i en hopp eller allround sadel, (tänker främst på den lodräta sitsen) men de går bara man vill. Stödet från sadeln bli mycket mer rättvist om man använder sig av en dressyrsadel och skänkeln hanar automatiskt på rätt plats :)
Mycket babbel lite gjort, nu ska jag laga lite mat och invänta besöker som skulle komma ikväll. syster yster och hennes kille skulle bjuda på fika. Sen kanske Jennifer skulle kika förbi, hoppas de! :)
Haha, blundar så klart när jag skulle knäppa kort ;)
Kommentarer
Postat av: Tuuva

följa varann på bloglovin? kram Tuuva

2012-06-15 @ 20:01:03
URL: http://horseluuv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback